mandag 12. september 2011

After Skate Glow


Søndag dro jeg på Iskanten og skatet i 3 timer. Der traff jeg det ene tante-barnet mitt Iselin, og skatet litt med henne på slutten. Hun har blitt så utrolig flink, skjønne jenta! <3 Jeg derimot, har mitt svare strev med å få muskelcellene mine til å lystre. Ordtaket "Har du først lært deg å sykle, glemmer du det aldri" gjelder definitivt ikke for hopp og piruetter!! ;)


Nå skal det sies at dette er andre gang jeg skater siden 31. april, så da er det kanskje ikke så rart at jeg er litt "rusten" i beina. ;) En del av det jeg øvde på tidligere i vinter har gått rett i glemmeboka, og mye av det jeg kunne i "halvsøvne" før, klarer jeg ikke lenger (iallfall ikke uten å miste fotfeste, fly som en vaskeklut gjennom lufta, for så å deise i isen og seile noen meter bortover den kalde, blankpolerte, horisontale rutsjebanen). ;) Men det ble da likevel noen famlende kamel-snurr, pannekake-piruetter, smultring-piruetter og bytte-korker, samt et par hjemmesnekrede salchow- og loop-hopp. =)

From a blurry skate-face point of view..:

Akkurat nå er jeg helt "rusa" (les; skøyte-rusa), og går rundt med det karakteristiske "blur"-blikket (du vet, - det blikket man får når man er midt i en scratch piruett, og verden snurrer rundt en selv, i en enste stor sammensmeltet tåkeliknende smørje.? Hvor herlig fantastisk er ikke den følelsen..??!!! Det finnes nesten ikke noe bedre!! <3

What an amazing feeling!!.. :
<3

Skøyte-gløden henger fremdeles igjen i kinnene mine (kjæresten min erter meg ofte med at kinnene mine alltid blir knall røde etter et par timer på isen! ;) Og da mener jeg ikke litt barely-there-flattering-rouge rød, men knallrøde (nærmest hummer-røde) eplekinn.. ;) ..med en rød, liten, blank, og nærmest rudolf-liknende nese! hihi). Og ikke nok med det, men det tar ofte flere timer før rødmen forsvinner fra kinnene igjen! ;)

The "After Skate Glow"..:
..several hours after the ended skating-session (and hidden with the palest liquid foundation I could find). ;)

Kjenner jeg meg selv rett, kommer skøyte-abstinensen til å melde seg igjen om en dag eller to, så jeg håper i all hemmelighet at jeg kan snike meg til en liten skøyte-tur midt i uka nå også.. hiiii ;) *krysse fingrene*

Happy Skating! <3

Ingen kommentarer: