mandag 29. august 2011

Yet another first day


Idag har jeg vært på skøyter, wheehee!! =D For første gang siden is-hallen stengte for "sommeren". Lurte meg unna litt pensumlesing idag (med god samvittighet), og angrer ikke på det!

Jeg har ikke vært i nærheten av et eneste isflak siden 31 april (hvis man ser bort ifra alle isbitene i isbitmaskinen min), og har heller ikke drevet off-ice / barmarks-trening. ;) Jeg har ikke tatt så mye som en liten snurrings på off-ice spinneren min engang, og heller ikke trent styrke eller stretch i løpet av sommerferien (whoops). =S

Jeg var derfor forberedt på at jeg kom til få sjøsyke og vertigo oppå en annen i løpet av første piruett, og se stjerner og hypnotiserende kaleidoskop mønstre, for så å deise rett i isen, med hodet og rumpa først, på en gang. ;)


Forunderlig nok klarte jeg å holde meg sånn noenlunde på beina, uten å få små snev av svimlebyger (som jeg vanligvis får når jeg har vært borte fra isen i noen måneder). Enda mer overrasket ble jeg av at jeg faktisk klarte å senke meg ned i sitte-piruetter og reise meg opp igjen uten å gå over ende. Kanskje peanuts for andre, men totalt uventet for en som ikke har trent styrke på aldri så lenge. ;)


Som om ikke det var nok, ble jeg enda mer forbauset da jeg for inn i garderoben for å stretche litt etterpå (huff, rene torturen!! hihi), og oppdaget at jeg fremdeles går med i jente-spagat. :-O Den hadde jeg slettes ikke forventet! =S Jeg har jo ikke tøyet i hele sommer! Gutte-spagaten er det verre med. Jeg er på vei nedover mot den også, men de svært så lukkede, innad-roterte, halveis låste hoftene mine stopper meg! ;) Skal man klare guttespagaten, må man ha åpne "guttehofter" (noe jeg definitivt ikke har, hehe).

Scrat over-stretches as he`s trying to save his nut.. ;)

Jeg fikk desverre bare skatet i litt over 1 time (vanligvis bare oppvarming for min del), siden jeg var i møte med veilederen tidligere i dag. Men den dustete hallen stenger for publikum allerede klokken 16, så halvannen times skating senere måtte jeg rett av isen enten jeg ville det eller ikke. :-/ Uansett, 1,5 time var utrolig mye bedre enn ingenting! Jeg har vært rusa på skate-endorfiner i hele dag (og håper på påfyll i løpet av helgen, hihi)!


Det blir helge-skating i tiden fremover fra nå av, noe som er litt trist, ettersom jeg opp i gjennom utdanningen min titt og ofte har sneket meg unna og skulket "en og annen" kjiip, gørrende kjedelig (= termodynamikk- , masse-spektroskopi-, eller epidemiologi-) forelesning, for å kunne gli over isen midt på en onsdag formiddag, med så godt som hele isflaten for meg selv. Savner det utrolig mye, men de (overlykkelige) tider er nok desverre forbi! :-/

I vår da jeg hadde praksis 7,5 time hver eneste dag på apoteket, hadde jeg heller ikke mulighet til å skate på dagtid i ukedagene. I mitt forvrengte, små-forvirrede hode hadde jeg sett for meg at dette kom til å bedre seg når jeg begynte med master. Den gang ei. Det blir (i beste fall) 8-17 timers dager i det påfølgende året nå også, og siden man ikke kan skulke 8-9 timers lab-arbeid, er ukedag-skating så godt som utelukket for min del. =(

Jaja, det er ikke annet enn å gå (u)tålmodig og vente på at varmegradene skal få minustegn. Som jeg gleder meg til vinter, minusgrader, kulde, snø og is! Jeg kan nesten ikke vente med å få skate under åpen, stjerneklar natte-himmel igjen!!! <3 *Romantic Nostalgia* =)

Jeg har ikke noe bilder eller små-snutter fra idag, så fant istedet en liten snutt fra i fjor (eller i for fjor?? hmm, husker ikke..), også dette fra sesongens første skate-dag! (Var en smule små-svimmel der ja, hehe!)..:


Just Spin it! ;)

Ingen kommentarer: