torsdag 30. september 2010

Booom-Tur !!!

Tøtto hadde gledet seg noe innmari til å skate idag..

Dette var før.. :

- Tøtto halvveis forsov seg, og ikke kom seg ut av døra før klokken 12..
- Tøtto aaakkuraat mistet bussen ned til bystasjonen..
- Tøtto aakkuraat mistet bussen fra bystasjonen til Iskanten (og ikke var fremme før ti på to, noe som gav knappe halvannen times skating)..
- Tøtto oppdaget at isen var helt herpa (den minnet mer om en slush-is eller en sørpete sølepytt, med masse riper, hakk og knudrete humper).. =(


Jeg klagde min nøøød til zamboni-fyren, men selvfølgelig gidder dem ikke fikse isen når det bare er 2 stykker på hele is-banen (Dååårlig "kundeservice"! haha). Dem venter til 15.50. Da er plutselig zambonien friskmeldt igjen, og prepper isen som om den aldri har hatt en rusten skrue. Isen blankpoleres som om selveste kongen skal komme på besøk og prøve seg på en liten flyve-piruett..


Da jeg kommer ut av garderoben, etter 20 minutt med klesskift og torturerende tøy-og-bøy, blir jeg møtt av et syn som skjærer meg langt inn i hjerterota: Nyyydelig, speilglatt, blankpolert skøyte-is; herpa (igjen!) av en gjeng med primitive hockey-aper!


Bortskjemte hockey-pøblene som får glattpolert, ny-preppa is..
"Freakin' Stupid superior hockey jerks!"

;)

Enkelte dager bør man visst bare holde seg hjemme! Hehe! ;-)

Ingen kommentarer: