søndag 1. desember 2013

På Skøyter i London; Queens Ice n`Bowl..


Hver gang jeg er i London, tar jeg meg en liten skøytetur eller to..  Det har nesten blitt en liten tradisjon i seg selv. =)  Siden jeg denne gang reiste tidlig i November, og det ennå var for tidlig for utendørsbanene som f.eks. Somerset House, Winter Wonderland Hyde Park, The Tower og Natural History Museum, ble skøytebanen på Queens Ice n` Bowl et naturlig førstevalg.


Jeg har skatet på denne banen 4 av de 5 gangene jeg har vært i London, og av de 3 rinkene jeg foreløpig har besøkt på London-turene våre (Queens Ice Rink, Winterwonderland Ice Rink, Somerset House Ice Rink), er det vel denne rinken jeg har likt aller aller best. =)


Denne skøytebanen besøkte jeg for første gang i 2009, da jeg studerte 1/2 år i Norwich, og dro på weekend-tur til London.. ("ungfrøkna" var den gang bare 26 (snart 27) år, og hadde rosa Minnie T-shirt og alt, hihi).. ;)


Nå, da jeg 4 år senere nok en gang gled utpå den samme isen igjen, og snurret og hoppet med dundrende musikk og dansende disco-lys, bare strømmet minnene på, og jeg fikk en aldeles herlig deja vu følelse! Det føltes nesten som om tiden var skrudd 4 år tilbake, som om jeg fremdeles var 26, og skatet rundt utpå der (nesten) uten tyngende ansvar, frustrasjon og bekymringer..


Selv om man riktignok bør prøve å leve i nuet, er det av og til herlig å kunne mimre litt, og tre inn i en annen verden, slik den en gang var. Og Queens Ice n Bowl er den perfekte lille rosa boble! 


Ute på gata i travle London holdes et forrykende høyt tempo, med svære menneske-masser, trengsel, kø, og hastig urban livsstil. Da er det utrolig deilig å ta noen timers pause underveis, og bare la shopping være shopping, skygge unna Oxford street noen timer, og heller ta et loop-hopp inn i denne magiske lille verdenen! =)


Ikke det at denne rinken er så utrolig mye bedre en andre (for det er den ikke). Is-kvaliteten er mye dårligere enn isen i hallene her hjemme, de preparerer Queens-isen sjeldnere, og rinken kan til tider være enda mer proppa full enn her i Bergen osv.. 


Men denne isbanen har likevel noe eget unikt og magisk over seg, kanskje mest fordi jeg har så utrolig gode og koselige minner herfra! =) 


Kommer definitivt tilbake hit også neste gang jeg skal til London!

Ingen kommentarer: