søndag 8. desember 2013

Girly Stuff; Favourite Lip Protection


Vi isprinsesser oppholder oss mye i kald og tørr luft (enten det er i ishallen, eller utendørs en kald og klar vinterdag), og leppene har da en lei tendens til å bli tørre, sprukne og småsåre. Mine lepper er som oftest tørre store deler gjennom hele året, dersom jeg ikke er flink nok og jevnlig passer på å smøre dem. Til nå har jeg sverget til Camphoratum og Mentolatum (de er de eneste som virkelig hjelper når jeg har veldig tørre og såre lepper). Disse er helt supre å bruke på leppene en vanlig vinterdag og på skøyte-isen! =)




Men det er jo ikke alltid at det passer å gå rundt og stinke campher, menthol og eucalyptus! hihi ;) Så i den forbindelse har jeg vært på jakt etter noen liknende produkter som gir oppimot like god beskyttelse og lindrer såre og tørre lepper. Til nå har jeg brukt eggene fra Eos + lipgloss fra MAC eller Stila (som begge har en litt tykk og seig konsistens), og dette gir også en ganske god beskyttelses-barriere. =)



, en vakker dag, oppdaget jeg Lip Butter`ene fra Korres! =D Disse er fantastisk gode, og de gangene jeg ikke har kunne bruke Camphoratum, har jeg nesten utelukkende brukt Korres, + et lag med lipgloss fra Smashbox, Stila, Mac, eller Bobbi Brown. Gir knallgod beskyttelse og funker som bare fyyy! =D




Nå i disse juletider har vi fått inn diverse kalender-gaver / små-julegaver på apoteket der jeg jobber, bl.a. noen kjempesøte Lip Balms med dyre-motiv (= Ugle, Dådyr, Pingvin, U name it). Disse er vel hovedsakelig beregnet på barn og unge, men denne evig-barnslige Tøtta klarte selvfølgelig ikke å dy seg, og kjøpte både "Cute or What Lip Balm Trio" + en søt, liten Lip Balm Pingvin. Thihi ;)

Noen dager senere tittet jeg på dem og tenkte "Hva har du gjort..? Hvorfor kjøpte du dem egentlig..? Typisk deg med impuls-shopping og spontan-kjøp (selv om det bare var 100 kr minus personalrabatt).. ;) .."Disse her kommer aldri til å bli brukt" tenkte jeg.. "De kommer bare til å bli liggende der uåpnet og ubrukt"..


Vel, så feil kan man faktisk ta! ;)  Da jeg endelig åpnet dem og testet dem ut, oppdaget jeg at, -  Ikke bare er de kjempesøøte, - de er overraskende gode også! De er alle litt tykke og "seige" i konsistensen (a la MAC og Stila), som legger seg som en tynn "film" eller "hinne" over leppene, og gir en forbausende god beskyttelses-barriere. De har en blank finish, og gir en naturlig glans til leppene (Pingvinen har også bittelitt shimmer), og de lukter fruity og kjempegodt alle sammen! =)


Cute or what..??  ;)

Ingen kommentarer: