torsdag 10. november 2011

En gledelig nyhet!


...for skøyte-glade Bergensere! =D For i morgen..


..åpner Slåtthaug kunstisbane igjen! Wheeheee!! =D


Vel, rettere sagt så er det innerfeltet som åpner i morgen (eller hockeyfeltet som det så populært også kalles, selv om innerbanen brukes til mange andre forskjellige ting enn hockey). ;) Selve ringen (skøytebanen rundt innerfeltet) har vært åpen siden 4 november. =)


Men jeg foretrekker (ikke overraskende) innerfeltet fremfor ringen, ettersom det hele tiden kommer kondom-fyrer (og damer!) susende forbi i ytterbanen, noe som umuliggjør de fleste hopp og piruetter. Det skaper jo bare frustrasjon når man hele tiden er i veien for kondom-folket (og de hele tiden er i veien for meg! hihi ;) ..), så da er det bedre å hoppe inn på det store firkantede innerfeltet, (være litt i veien for hockey-fyrene) og boltre seg der! hihi =D


Jeg håper bare værgudene er litt snille med oss i år også, og gir oss lange perioder med mange minusgrader, kladt og klart vintervær, med strålende sol på dagtid, og stjerneklar vinter-himmel på kvelden. (Det er jo lov å drømme!). ;)


Ettersom ukedagene mine stort settt fylles opp av masteroppgave, labarbeid, deltidsjobb, og huslige plikter, er skating i ishallene dessverre ikke et alternativ for min del, ettersom de snevre åpningstidene for publikum utelukker skating på kveldstid (har dere gjort dere noen tanker om dette, Bergen Kommune og Trond Mohn..?)..


Jeg er iallfall oppover ørene lykkelig og takknemlig for at det finnes en "back-up løsning" vinterstid. Jeg merker jeg "våkner mer til liv" i vintermånedene (stikk motsatt av hva folk generelt gjør ellers på denne årstiden). Etter skole eller jobb drar jeg ofte direkte opp til Slåtthaug og storkoser meg i noen timer på utebanen, hvor jeg legger igjen all verdens stress fra skole, jobb og andre forpliktelser.


Det er en helt særegen, innbydende og koslig stemning på utebanen, som man ikke finner i de vanlige ishallene. Det er noe helt speseilt med det å skate utendørs, - kjenne den kalde, klare vinterluften mot kinnene når man flyr rundt ute på isen.. flomlysene som speiler seg magisk i isen, i kapp med de funklende stjernene på nattehimmelen.. Det kan egentlig ikke beskrives, det må oppleves! <3 =)

Håper inderlig det blir masse fint og klart vintervær fremover!


Slåtthaug, here I come! Wheeheee! =D

Ingen kommentarer: