lørdag 1. oktober 2011

Girly skate feet


De som står mye på skøyter, har sikkert lagt seg merke i at skøyter sliter mye mer på føttene enn vanlige plimsolls, joggesko og stiletthæler (!).


I sommermånedene når ishallen er stengt, kan det gå små "evigheter" mellom hver gang man må frem med fotfil, salve og fotkrem. Men så snart isen er på plass igjen, og man snører på seg trange, stive kunstløpskøyter, merkes det fort at føttene får gjennomgå!


Hard hud må files vekk 3-4 ganger oftere enn ellers, og føttene må smøres "i ett" for å motvirke hud som kjennes knusk-tørr, stram og "maske-aktig".


Jeg har i et tidligere innlegg nevnt noen fotkremer og salver som jeg synes har hjulpet bra for mine trøblete, harde og knusktørre skøyte-føtter. For et par uker siden fikk jeg to nye kremer i "samlingen" min på baderomshyllen, og disse er nå blitt en av favorittene mine..:


"Gorgeous Feet" fotkrem og hælkrem fra Boots! (Jeg hadde lyst på fot-skrubben også, men den var desverre utsolgt, så den får jeg heller vente litt med)..

Jeg skal ærlig innrømme at jeg forelsket meg i de to kremene litt pga. den søte rosa tuben og krukken. ;) Metallisk is-rosa, lyserosa, girly rosa, en elegant askepott sko med tynne stiletthæler, og en klassisk, romantisk og sirlig løkkeskrift (som nesten minner om skøyte-skjær, små tretalls-trinn og fine piruett-spor i isen).. Hvor mye mer jentete kan det egentlig bli..?? hehe ;D

En annen grunn til at jeg elsker disse kremene, er selve lukten på kremen, som (i mitt hode) minner om en blanding av karamell og vanilje. Søtt, yndig og jentete, og en velsignet avvekslig fra alle de uendelig mange andre fotkremene med mer eller mindre sterkt-luktende eucalyptus, peppermyte, freshmint, kamfer eller mentol.. =S

Og sist men ikke minst, - "Gorgeous Feet" kremene gjør føttene mine myke og smidige igjen, og motvirker den "stramhetsfølelsen" som jeg får i føttene etter en lang og hard økt ute på isen.

Boots Gorgeous Feet Rapid Cracked Heel Repair..:

Rapid Cracked Heel Repair er rik fuktighetskrem for føtter med tørre og sprukne hæler. Den har en fet, kremet konsistens (men er lettere enn f.eks. Scholl krem for sprukne hæler, kremene fra Gewohl osv).

Boots Gorgeous Feet Deeply Intensive Moisturiser..:

Deeply Intensive Moisturiser er en intensiv fuktighetskrem (litt lettere i konsistensen enn Rapid Cracked Heel Repair), som skal gjøre huden mer myk og smidig, og er beregnet på føtter med tørr hard eller stram hud.

My new favourites for girly skate feet..:

Love it! <3

Ingen kommentarer: