tirsdag 8. mars 2011

Time to say goodbye


Alle går og lengter etter vårlig ute-pils, strålende sol, og lette luftige sommerklær. Alle jubler ved synet av den isblå streken som kryper sakte men sikkert oppover gradestokken.
Jeg henger og dingler desperat i det tynnet tauet av minusgrader og frost, klamrer meg til vinterklærne og nekter å gi slipp på snøkrystaller og skøyte-is.

Tenk, det er jo bare knappe få uker siden det ennå var vinter.. ;


,,med strålende sol og minusgrader <3

..en kveldsåpen skøyte-bane <3

..og sist men ikke minst, - nydelig, blankpolert skøyte-is! <3

I full visshet om at nok en skøyte-sesong om ikke så altfor lenge (og så altfor snart!) er over,får jeg, om ikke små-deppressive synptomer, så iallfall et litt mer lunefullt humør.
I og med at Slåtthaug stenger for sesongen i midten av mars, og at det at på til er meldt drittvær hele uken, visste jeg med lysende klarhet at min siste Slåtthaug-time var kommet da jeg skatet av ute-isen 6. mars, sent en søndagskveld =(

Det er rart med det.. men den "siste skatingen" før sesongslutt blir alltid et antiklimaks. =S
Jeg klarer liksom ikke hygge meg skikkelig og kose meg utpå der, slik jeg vanligvis gjør. I stedet blir det stress-skating, frustrasjons-skating, vedmodig-skating, og "bitter-end"-skating. Det resulterer som oftest i at det meste jeg prøver på går galt. Det er som om hjernen og skøyte-beina ikke vil lystre, men har skrudd seg delvis av i et forsøk på å stålsette seg mot det hårreisende, vedmodige, fortvilende faktum at sesongen er over, isbaner- og ishaller er i ferd med å stenge, forlokkende skøyte-is holder på å smelte i skrivende stund, og at man ingenting kan gjøre for å forhindre mini-versjonen av domme-dag.

Avskjed med Slåtthaug for denne sesongen.. med en liten vedmodig tåre i øyekroken.. :-/

Skøyte-forholdene er som de alltid er rett før sesongslutt; et par vindfulle og småsure plussgrader med upreparert, "slurry" og "klistrete" is..

Og som alltid har jeg med vann og klementiner til nødproviant! ..Og ved spesielle anledninger, - Ballerinakjeks! =)

Matpause og Hvilepause!

"Skate-støv" på skøyte-jernet.. Finnes det noe vakrere..? ;)

You put a spell on me.. :
En magisk vinternatt..

Flomlysene speiler seg yndig i isen..

Et forheksende, innbydene, vakkert syn..

I have the whole playground to myself!! Whee! =D

A tiny, winy Salchow.. ;)

Another S-jump..

Loops tha Loop! * =)

(Apropo Loop.. Hvorfor i all verden insisterer alle på å kalle hoppet for Slynge..??? .. What`s up with that? :-S Kanskje jeg ikke liker å si ordet "Slynge", fordi det minner litt om "Slange".. og slanger er noe av det verste jeg vet! :S haha. ;) En liten "Loop" er uansett mye koseligere! =) .. en liten digresjon der! hihi).. ;o)

Spinning in circles..

Anna was here Sunday, 6th. March 2011.. ;-)


Skating-joy engraved in the ice..

Et fornøyd, lite Buste-troll etter 4 timer på isen =)

<3

* Alvin and the Chipmuncs quote from "Christmas dont be late".. ;)

Ingen kommentarer: