søndag 9. januar 2011

Bomtur og vimse-dag!


Ettersom jeg har begynt i praksis på universitetet, og jobber (ulønnet!) 7,5 timer pr dag, 5 dager i uka, i 23 uker fremover, og i tillegg har et kurshefte med en hel DRØSS med oppgaver, 8 større skriftlige obligatoriske oppgaver som det er innleveringsfrist på, og 4-5 mer eller mindre tykke pensumbøker jeg skal lese igjennom (og helst huske litt fra dem etter å ha lest dem), sier det seg selv at jeg ikke kommer til å få tid til så mye skating dette halvåret. :S

Har nå hatt min første uke i praksis, og var overlykkelig da fredagen kom, og jeg endelig skulle få skate. =) Fredag var studiedag / lesedag, så da kunne jeg disponere dagen som jeg ville. Skulle egentlig skate i hallen på Iskanten om formiddagen, men da jeg så at timevarselet på yr.no hadde meldt minusgrader og opplett, fristet det veldig med ute-skating på Slåtthaug istedenfor. Så da ble det pensum-lesing på formiddagen og skating på Slåtthaug om kvelden.

Men hva skjedde..? Først klarte jeg å gå på feil buss.. :S Skulle ta gamle 50 linjen, som nå er splittet i 21 og 29. Skjønte ingenting da bussen kjørte inn på buss-parkeringen på Mannsverk, og alle passasjerene gikk av bussen (wth??). Det viste seg at jeg hadde gått på bussen som kjører mellom Åsane og Mannsverk, istedenfor bussen som går mellom Haukeland og Fana. :S Jeg tok dermed buss sånn ca to stopp, før jeg måtte av igjen.. hihi ;) Vel oppe på Nesttun kom jeg på at jeg hadde glemt drikke og nødproviant, så da måtte jeg en tur innom Kiwi og kjøpe vann fra Imsdal og en pose minigulerøtter.

Da jeg endelig kom frem til isbanen, viste det seg at banemannskapet ikke hadde måket snøen vekk fra innerfeltet (dvs. den firkantete banen i midten som hockeyfolka tror de har enerett på.. ;) ..).. Det lå et tonn med snø oppå isen, så var naturlig nok umulig å skate der. *UÆÆÆ!!!*.. :-/ "
Jaja, jeg får skate i ytterfeltet da" tenkte jeg, (dvs lengdeløps-banen som er formet som en oval ring).. Jeg liker egentlig ikke å skate der, - av den enkle grunn at det er altfor smalt for figur-skatere.. Tar man trinn på sirkel f.eks., ender man bare opp med å rive seg i håret av frustrasjon. Og som oftest kommer det lengdeløps-skatere i kondomdrakt suusende forbi hele tiden, så det er omtrent umulig å skate der uten å bli snaiet av en kondom-løper.. ;)

Det var ikke noe problem denne gangen da, siden jeg var helt alene ute på isen (!). For godt til å være sant tenkte jeg. Men jeg skjønte snart hvorfor!.. Hadde ikke skatet i 20 minutter engang før det begynte å snø. Ikke sånne koselige snøfnugg, dalende forsiktig et her og et der.. men en fryktelig snøstorm! :S Når det snør tett i tett og det er så sterk vind at snøen blåser sidelengs og pisker deg i ansiktet, så tenk deg hvordan det kjennes ut når man at på til snurrer rundt og rundt.. :S

..Så jeg måtte bare snu på hæla, pakke sammen skøytebestyret og dra hjem igjen.. :( *Snuufs! *

På hjemveien dro jeg en tur innom Lagunen og "trøste-shoppet" en sofa på Bohus (!), samt en topp på H&M, og en "Godis" skål på Traktøren (som jeg selvfølgelig fyllte til randen med snop, hihi).. ;) Så kvelden endte med at jeg lå sammenkrøllet under pleddet i sofakroken, med fyr på peisen og levende lys på bordet, og koste meg med Greys Anatomy (og McDreamy), mens jeg mumset på snopeting fra nye søte Godis-skålen =)

<3

Ingen kommentarer: